ŠTA JE SEO I ZAŠTO JE TOLIKO BITAN

Prvo šta je SEO

Search Engine Optimisation ili ukratko SEO predstavlja proces unapređivanja veb sajt postavo vidljivi na određenom pretraživaču kao što su Google ili Bing. Na pretraživaču se mogu naći:

  • Produkti koje prodajete
  • Usluge koje pružate
  • Informativan sadržaj

Što su vaše stranice vidljivije više posetilaca ćete privući na vaš sajt koj će potom postati vaši kupci.

  •  

Zašto je SEO toliko bitan

SEO je jedan od ključnih kanala digitalnog marketinga. Prosto i jednostavno na globalnom nivou organske pretrage predstavljaju 53% ukupnog saobraćaja na sajtovima. 

Zašto toliki procenat posetilaca dolazi organskim putem ? Kad god ljudi žele da kupe neki produkt, urade nešto, informišu se prvo što urade jeste da otvore pretraživač i ukucaju šta ih interesuje.

  •  
 
Kako Search engine optimization pomaže vašem biznisu ?

Search engine optimization pomaže da se vaš sajt što bolje rangira u pretragama na Google, što se vaš sajt bolje rangira to je veća verovatnoća da će korisnici kliknuti na vaš sajt. A jedn od najvećih benefina  jeste njegova dugoročnost. Efekti koji se postignu pomoću search engine optimization tehnika kao što je bolje rangiranje za određene ključne reči koje su bitne za vaš biznis vaš sajt će nastaviti da bude visoko rangiran duži vremenski period nakon što prestanete aktivno da se bavite sa tim ključnim rečima.

Vrste SEO-a

    • Tehnički SEO

    • On-Page SEO

    • Off-site SEO

Tehnički SEO

Tehnički SEO se odnosi na poboljšanje tehničkih aspekata veb stranice kako bi se poboljšao rang stranica u rezultatima pretraživačima. Stubovi tehničke optimizacije su: brzina veb stranice, razimljivost stranice za pretraživače i struktura veb stranice

Off-site optimization

Postoji nekoliko aktivnosti koje, iako nisu striktno „SEO“, a mogu da se usklade sa i da indirektno doprinosu uspehu.

Aktivnost koja je najbliže povezana sa SEO-om a dešava se izvan sajta je izgradnja linkova (proces sticanja linkova ka veb lokaciji). Broj linkova koji upućuju na vašu veb lokaciju sa relevantnih, autoritativnih i pouzdanih web lokacija može pružiti značajne prednosti (npr. rangiranje, saobraćaj). Kvalitet linka trijumfuje nad kvantitetom linkova, a cilj je veliki broj visoko kvalitetnih linkova.

On-page SEO

On-page SEO je praksa optimizacije veb stranica u cilju poboljšanja rangiranja veb stranice na pretraživačima i generisanja organskog saobraćaja.

Optimizacije na stranici uključuje optimizaciju naslova, HTML oznaka (naslov, meta i zaglavlje) i slika pored objavljivanja relevantnog, visokokvalitetnog sadržaja. To takođe podrazumeva da vaša veb lokacija ima visok nivo stručnosti, autoriteta i poverenja.

Zasto je on-page SEO bitan

Uređivanje stranice po SEO standardima je od suštinskog značaja jer pomaže pretraživačima da razumeju vašu veb stranicu i njen sadržaj, kao i da utvrde da li je relevantan za upit korisnika, povećava procenat konverzija. A sve ovo se postiže optimizacijom faktora za rangiraje na pretraživaču.

Neki od faktora za rangiranja

 
Kada pričamo o faktorima za rangiranje postoi ih mnogo i svaki ima unikatan doprinos rangiranju web sajta. U nastavku teksta proćićemo kroz neke od faktora rangiranja i zašto su oni bitni.

Meta title

Ovo su naslovi pod kojima se vaši produkti/stranice pojavljuju u Google rezultatima. Važnost Meta title je višestruk. Kao prvo Google koristi meta naslov kao jedan od faktora za rangiranje plus utiče na “CTR” ili koliko procenat ljudi koji vide vaš rezultat klikne na naslov.

SEO Writing

Proces pisanja sadržaja sa ciljem rangiranja na prvoj stranici pretraživača kao što je Gugl poznat je kao SEO pisanje. Ovo se postiže sprovođenjem istraživanja ključnih reči i kreiranjem optimizovanog sadržaja koji odgovara nameri korisnika. Međutim prlikom pisanja teksta po standardima za rangiranje ključno je naći balans između optimizacije za pretraživače i kreiranja korisnog sadržaja za korisnike kako bi se podiglo poverenje korisnika u vebsajt, a samim time se povećava i broj konverzija.

 

Image optimisation

Danas sajtovi sve više koriste slike jer su one veoma privlačne korisnicima. Zato što su slike sve bitnije za googlov logaritam i optimizacija alika je sve bitnija za SEO eksperte. Najkrače rečeno optimizacija slika stoji se na dodatno opisivanje slika kako za Google tako i za korisnike kako bi dobili što relevantnije informacije u svojim pretragama.

Mračna strana SEO-a

Konkurencija na pretraživačima nikad nije bila jača i zato mnogi sajtovi koriste takozvane Black Hat SEO tehnike. Black hat tehnike se su tehike koje su u suprotnosti sa smernicama pretraživača i koristi se za povećanje rangiranja veb lokacije u rezultatima pretrage. Ove neetične taktike dugoročno imaju negativan efekat i čak mogu dovesti do deindeksiranje ili drugih vidova kažnjavanja stranice od pretraživača pout Google i Bing-ai. Neke od  ovih tehnika su keyword stuffing (pretrpavanje teksta sa ključnim rečima), cloaking (sakrivanje teksta i linkova) i plaćanje linkova. Za dugoročni uspeh vašeg sajta ključno je da izbegnete ove i druge tehnike koje spadaju pod Black Hat tehnike

Dali vam je potreban SEO ?

 

Opstanak i napredak u modernom digitalnom okruženju je ključ uspeha i širenja svakog modernog biznisa a Search Engine Optimization je naizostavni deo svake marketing strategije.

Ako mislite  da je optimizacija sajta nešto što je vašem biznisu potrebno mi nudimo besplatnu SEO analizu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *