Sam pojma remarketing se najjednostavnije može objasniti kao ponovna komunikacija sa primaocem poruke. Ovo je jedna od najefikasnijih tehnika u digitalnom marketingu. Iz prakse se zaključuje da ljudi mnogo bolje reaguju na remakrketing kampanje, baš iz tog razloga zato što su već upoznati sa brendom, proizvodima ili uslugama.
Remarketing ne znači da istu poruku plasiramo više puta. Ovakva strategija mora biti dobro isplanirana, u suprotnom neće dati rezultate.
Kada se na primer startuju kampanje na nekom od kanala digiralnog marketinga, remarketing se ne može efikasno raditi odmah. Potrebno je da prođe određeno vreme kako bi se generisao saobraćaj, ili reakcije na prvobitnu poruku. Tak nakon ovoga je moguće pravilno strukturiati remarketing kampanje.
Pojma remarketing najbolje možemo objasniti na sledeći način. Aktivirali smo kampanje na nekom kanalu digitalnog marketinga. Ove kampanje generišu saobraćaj koji neko vreme posmatramo i analiziramo. Ukoliko se bavimo prodajom i imamo različite proizvode na sajtu, dobra taktika je napraviti publike koje su posetile neki pojedinačni proizvod.
Nakon segmentiranja publike, ovoj specifičnoj publici puštamo novu poruku sa personalizovanom porukom. U našem primeru to bi mogla da bude poruka u vidu banera sa konkretnim proizvodom koji je ta publika gledala. Ili taj proizvod sa kodom za popust.
Mogućnosti remarketinga su neograničene, a potrebno je samo napraviti logički sistem razmišljanja kupca i na osnovu toga plasirati personalizovane poruke. Ovakve poruke mnogo bolje prolaze od opštih.
U tehničkom delu digitalnog marketinga, remarketing možemo upotrebiti u različitim vrstama kampanja. Jedne od najčešćih:
- Facebook i instagram remarekting
- Display remarketing kampanje
- Youtube remarketing kampanje
- Search remarketing kampanje
Facebook i instagram remarekting
Remarketing se efikasno može iskoristiti u kampanjama na društvenim mrežama. Kao i kod bilo kojeg drugog kanala digitalnog marketinga, izuzetno je važno da je ceo sistem setovan na pravi način.
Kod remarketing kampanja na facebook i instagram platformi, možemo napraviti grupu podelu na dve vrste.
- Vezane za profile
- Vezane za web site
Remarketing vezan za profile
Ovo je vrsta remarketing kamapnja kada je target ona publika koja je imala interakciju sa samim profilima. Ode na primer možemo uzeti publiku koja je zapratila naš profil. Pored toga, imamo mogućnost da targetiramo i publiku koja je imala neku drugu akciju, kao što je slanje poruke ili slično.
Na ovaj način targetiramo publiku koja je već upoznata sa našim brendom, pa je moguće da pošaljemo poruku koja se specifična i usmerena ka interesovanju, polu ili drugim karakteristikama ove publike.
Za ovu vrstu remarketing kampanja nije potreba neka specijalna tehnička implementacija. Potrebno je samo da ads account sa kog se puštaju oglasi bude spojen sa facebook i instagram stranicom.
Remarketing vezane za web site
Remarketing kampanje koje su vezane za web site ili neku drugu platformu kao što su aplikacije ili slično je moguće raditi samo uz prethodno dobro setovanje celog sistema. To znači pravina implementacija facebook pixela i eventa u kod web site ili aplikacija
Na ovaj način naš ad account dobija podatke o aktivnosti na samom sajtu. Ove podatke možemo koristiti tako što ćemo napraviti specifične publike od onih posetilaca koji su posetili specifičnu stranicu ili uradili neku od nama značajnih akcija.
Display remarketing kampanje
Google mreža nam daje širok spektar upotrebe remarketing kampanja u oglašavanju na pomenutoj mreži. Kako bi se ove vrste kampanja pravilno koristile potrebno je prethodno dobro podesiti sistem.
Za same remarketing kampanje na display mreži je potrebno da u google ads, odakle pušta display oglase, implementiramo podatke o posetiocima web sajta ili aplikacije. Ovo se može uraditi kroz insertovanje google ads remarketing taga u kod sajta ili aplikacije. Ili povezivanjem google analitike i google ads-a. Iz iskustva uvek preporučujemo da se remarketing kampanje rade preko publike iz google analitike.
Pravilnom implementacijom google analitike i njenim povezivanjem sa google adsom dobijamo mogućnost targetovanja posetioca našeg sajta ili aplikacije. Mogućnosti su neograničene i sama specifičnost publike zavisi od toga šta želimo da postignemo sa kampanjom.
Youtube remarketing kampanje
Kako se youtube pušta takođe iz google ads interfejsa, i za ovu vrstu remarketing kampanja je potrebno da imamo dobro postavljenu google analitiku i spojenu sa google adsom. Ovo je potrebno za kampanje u kojima putem video poruke želimo da targetiramo one koji su posetili naš sajt ili aplikaciju ili uradili neku akciju koja je nama bitna.
Osim posetioca sajta, ukoliko sa google ads-om povežemo youtube kanal, možemo targetirati i one posetioce youtube platforme koji su imali interakciju sa nekim od klipova sa našek youtube kanala
Search remarketing kampanje
Remarketing strategija se takođe može primeniti i u okviru google search mreže. Ovo su takozvane remarketing lists for search ads (RLSA) kampanje.
Fukncionišu tako što se search kampanja ograniči određenim targetom u vidu publike. Najbolja primena je da se doda publika koja je već bila na sajtu ili aplikaciji. Ovakvoj kampanji se povećava cena klika kako bi oni koji ponovo pretražuju google za datom uslugom ili proizvodom, a bili su na našem sajtu ili aplikaciji, oglas prikazao na visokoj poziciji pretraživača.