Susreli ste se sa pojmom google reklamiranje ili ste samo čuli za njega, ali znate li kako tačno izgleda i šta sve u to spada?
Google reklamiranje ima više različitih formi. U zavisnosti od vrste poslovanja, potrebno je pronaći onu formu koja je najprofitabilnija za vašu kompaniju. Kako smo rekli da je sve što se radi u okviru digitalnog marketinga merljivo, potrebno je pronaći pravi recept za uspešnost poslovanja vaše firme.
Kako je google pretraživač zastupljen u više od 80% svih pretraga na pretraživačima, google kampanje su postale jedan od najbitnijih kanala za oglašavanje kako malih biznisa, tako i velikih korporacija.
Reklamiranje na google mreži se može vršiti na više različitih načina, a osnovne 3 vrste kampanja koje se mogu koristiti su:
- Google search
- Google display
- Youtube oglašavanje
Za uspešnost nastupa na online tržištu, od presudne je važnosti pronaći pravi kanal preko koga će se doći do posetilaca i bodućih kupaca ili korisnika usluga. Najbolji način za pronalaženje najprofitabilnijeg kanala za google raklemiranje je upravo pravljenje velikog broja testova. Da bi testovi uspeli potrebno je da cela infrastruktura sajta bude tagovana na pravi način, kako bi se mogli izmeriti rezultati kampanja koje su bile aktivne.
Nakon urađenih testova radi se analiza uspešnosti kampanje i poređenjem u okviru analize dolazimo nastupa koji će doneti porast u poslovanju preduzeća.
Kako je u digitalnom marketingu sve merljivo, ovakvim metodama nastupa zaobilazimo bespotrebno rasipanje sredstava na kanale koji ne donose konkretne rezultate. Kada se ta sredstva usmere u kampanje koje su profitabilne, dolazimo do multiplikovanja rezultata digitalnog nastupa.
- Google search kampanje
Ovakva forma google reklamiranja se u najvećoj meri pokazuje kao najprofitabilnija. Ideja je da se ulaže određena svota novca na klučne reči koje će doneti relevantan saobraćaj na sajt. Google reklame se pojavljuju kada korisnik u google pretraživaču ukuca neku frazu koja sadrži ključne reči na koje se ulaže novac.
Ideja je da se oglas nađe na što većoj poziciji u okviru google pretraživača. Ovde nije nužno biti prvi kao što mnogi samozvani stručnjaci savetuju. Prvo mesto je u velikom broju slučajeva čak i dvostruko skuplje od ostalik koji se nalaze u vrhu pretrage. I ostala mesta u vrhu pretrage su jednako vidljiva kao prvo, a mnoga istraživanja su pokazala da upravo ovo mesto donosi najmanji broj online porudžbina u odnosu na drugo i treće mesto.
Svakako se ispituje i koliko je za konkretan biznis i branšu profitabilno prvo mesto. Testiranjem se pravi plan za google reklamiranje na search mreži.
Ova forma reklamiranja je u najvećem broju slučajeva najpogodnija upravo zato što se u istom trenutku susreću ponuda i tražnja. Vi kao oglašivač nudite svoje proizvode ili usluge upravo onoj grupi ljudi koji su u potrazi za njima.
Kao i većina ostalih formi kampanja digitalnog marketinga i ovde se vrši naplata po kliku na oglas. Međutim, postoje i napredne opcije gde se može plaćati prema napravljenoj konverziji. Oglasi su tekstualne prirode, a primer možete naći na slici ispod.
Ukoliko želite da saznate više o google search reklamiranju, kliknite na link
- Google display reklamiranje
Ovo je potpuno drugačija forma reklamiranja na google mreži od gore objašnjenih search kampanja. Za razliku od njih fokus google display kampanja se ogleda u predstavljanju proizvoda i usluga u vizuelnom ogliku, umesto u tekstualnom.
Pogodna je zato što se različitim naprednim opcijama targetiranja može animirati baš ona publika koja je zainteresovana za proizvod ili uslugu koju nudimo.
Targetiranja se vrše na mnogo različitih načina u zavisnosti od toga šta je od ponuđenog najpogodnije za branšu. U zavisnosti od odabira targetiranje se može vršiti prema demografiji, interesovanjima, životnim navikama, i sl.
Jedno od načina targetiranja na koje koriste google kampanje, a koje bi iz dugogodišnjeg iskustva izdvojili, je remarketing. Remarketing je pojam u marketingu gde animirate ljude do kojih ste u bližoj ili daljoj prošlosti već dosegli. U okviru google oglašavanja se ovo koristi kao tehnika kojom kroz google analitiku, ili sam google ads, prikupljamo publiku koja je već bila na našem sajtu (Ili nekoj drugoj platformi). Njima plasiramo novu poruku sa personalizovanim sadržajem. Ovakve kampanje su se u praksi pokazale da imaju najviši procenat konverzije od svih ostalih vrsta targetiranja.
Reklamiranje na google display mreži je višestruko jeftinije od google search kampanja, ali je procenat konverzije mnogo manji. Međutim savet je da se uvek nastupa sa display kampanjama iz razloga generisanja publike koja se dalje može segmentirati. Kada pustimo display kampanju za prilično mali budžet možemo očekivati veliki broj poseta sajtu. Nakon generisanja određenog broja posetioca, pravimo analizu prema raznim kriterijumimi i upoznajemo koja je to publika bila na našem sajtu. Kada je dobro upoznamo, delimo je u segmente i svakoj od publika šaljemo različitu poruku. Na ovaj način vršimo personalizovanje, koje u kranjem slučaju ima za cilj povećanje procenta konverzije i broja porudžbina ili kontakata.
Više o remarketingu ovde
- Youtube oglašavanje
Ova vrsta oglašavanja je treća forma u koje možemo ugrubo grupisati vrste google oglasa.
Ideja je da se na ovoj mreži predstavimo putem video materijala različitih dužina trajanja. Ovaj kanal je trenutno jedan od najjeftinijih za oglašavanje i treba ga iskoristiti.
Youtube je dao prostor oglašivačima da video sadržajem predstave svoj biznis, proizvod ili uslugu. Kako smo pomenuli da je youtube oglašavanje jedno od najjeftinijih formi reklamiranja u online okruženju, za prilično mali budžet može se dosegnuti do velikog broja potencijalnih kupaca ili korisnika usluge.
Ovde se mora razumeti da je cilj ovakvih kampanja da sam video bude viđen veliki broj puta, pa samim tim broj poseta sajtu preko ovih kampanja nije veliki. Ukoliko je google ads povezan sa youtube kanalom i google adsom na pravi način i ovde dobijamo mogućnost da međusobno koristimo publike kroz različite kanale google reklamiranja.
U poslednje vreme sve više dobija na značaju i u potpunosti zamenjuje TV reklame. Kako sve više ljudi počinje da koristi smart TV i na njima youtube, gotovo da dobijate idealno targetiranje putem kog možete na TV ekranima u formi TV reklame plasirati svoju reklamu.
Targetiranje se vrši na sličan nači kao i kod display kampanje. Detalje vezane za oglašavanje na ovoj mreži možete naći ovde.