Google reklame
Google predstavlja, bez sumnje, najveći sveti pretraživač koga koristi preko 80% korisnika interneta. Većina korisnika prvo ode na google pretraživač ada uključi svoj računar. Ovo nam govori da je vidljivost na google pretrazi od krucijalnog značaja za svaki biznis. Ovde se više ne postavlja pitanje da li je biznis mali ili se radi o multinacionalnim kompanijama.
Nije retkost da kompanije koje su zaobišle korišćenje google reklama i same google mreže, ostale su bez velikog dela tržišta.
Za one koji se odluče za korišćenje ovog moćnog alata digitalnog marketinga moraju se detaljno upoznati sa vrstama reklama koje je moguće plasirati preko google mreže.
U nastavku teksta ćemo se ukratko upoznati sa različitim vrstama google reklama koje se mogu koristiti u svom digitalnom nastupu.
Google reklame možemo podeliti na nekoliko grupa
- Google search oglasi
- Google display oglasi
- Youtube oglasi oglasi
- App instal oglasi
- Gmail oglasi
Google search oglasi
Google search oglasi su vrsta google reklama u tekstualnoj formi. Oni se pojavljuju na nekoj od pozicija na google pretrazi. Ideja je da se kroz google ads, interface za oglašavanje na google mreži, plasiraju tekstualni oglasi na nekoj od top pozicija na pratrazi. Top pozicijama zovemo prve 3 pozicije.
Ideja je da se pronađe skup relevantnih ključnih reči i kada korisnici pretražuju neki od pojmova gde su uključene te ključne reči, oglas bude plasiran upravo njima.
U zavisnosti od branše, ovakva forma oglasa se pokazala kao jedana od najprofitabilnijih zato što se u trenutka stvaranja tražnje, pretrage za nekom od proizvoda ili usluga, direktno plasira ponuda, tj. Tekstualno oglas. Na ovaj način se spaja ponuda i tražnja.
Kada korisnik klikne na oglas, postoje razne akcije koje želimo da se dese. Najčešća da nakon klika korisnika vodimo na naš ves sajt. Ukoliko veb sajt ne postoji moguće je da se klikom na reklamu odmah otvara brojčanik sa ispisanim brojem gde će korisnik odmah kontkatirati klijenta. Kao treća akcija, moguće je da search oglasima korisnike vodimo na instalaciju android ili ios aplikacije.
Kao što smo rekli ovi oglasi su u tekstualnoj formi i sadrže sledeće elemente.
- Url na koji želimo da pošaljeo posetioca
- Naslov 1
- Naslov 2
- Naslov 3
- Skraćni link, link koji korisnik vidi
- Opis 1
- Opis 2
Svaki od elemenata ima ograničen broj karaktera. Veoma je bitno sročiti odgovoarajuću poruku kako bi zainteresovali potencijalne kupce ili klijente.
Google display oglasi
Ovo je forma google reklama putem koje plasiramo vizuelnu poruku ciljnoj grupi. Ideja je da se na banerima predstavi biznis, proizvod ili usluga i na taj način dođe do velikog broja posetilaca koji će konvertovati i izvršiti porudžinu posizvoda ili postati korisnih usluge.
Kao i kod search oglasa, akcija koja se događa nakon klika na baner može biti različita. Najćešća je da se nakon klika korisnih vodi na sajt. Ukliko ne postoji sajt onda kao i kod search oglasa može se otvoriti tastatura sa iskucanim brojem telefona i usmeravati na direktan poziv. Moguće je voditi na online shop. Takođe nakon klika može se usmeravati ka instalaciji aplikacije i na kraju moguće je otvarati lead formu koja za cilj ima prikupljanje kontakta.
Baneri trebaju da sadrže sliku, tekst kao kratko objašnjenje ili asocijacija i poziv na akciju. Prave se u standardnim dimenzijama koje je google propisao, a detaljan spisak možete naći ovde: https://support.google.com/google-ads/answer/1722096?hl=en
Youtube oglasi
Kako popularnost ovog kanala iz godine u godinu sve više raste, i nikako ne dodiruje gornju granicu populatnosti, gotovo da je potpuno neodgovorno prema svom biznisu ne oristiti ga. Sa pojavom i porastom korišćenja smart TV, youtube i oglašavanje na ovoj moreži dobija potpuno drugi značaj. Kako smart TV sve više menja obične televizore, tako i Youtube gotovo u potpunosti zamenjuje kablovsku televiziju.
Ideja je da se kroz ovaj kanal predstavimo putem video materijala. Youtube nam daje mogućnost da kupcijam ili budućim korisnicima usluge plasiramo video materijal koji će ih u kratkom periodu zainteresovati da nas kontaktiraju.
Poztoje razne vrste youtube reklama, ali one koje bi posebno izdvojili su:
- Bumper ads
- Skipable video ads
- Discovery ads
Bumper ads
Ovo je kratka forma reklame koja nemože biti skipovana i traje samo 6 sekund. Poruka mora biti jasna, kratka i zanimljiva kako bi privukla pažnju i napravila interakciju sa videom
Skipable video ads
Forma je duža od bumper ads reklame. Postoji mogućnost skipovanja videa nakon 6 sekundi, pa samim tim najbitniji deo poruke mora biti smešten u tom vremenu. U pomenutih 6 sekundi mora se nalaziti zanimljivi deo koji će kupiti pažnju gledaoca.
Discovery ads
Forma koja izlazi u preporučenim videima sa desne strane, ili u okvirnu pretrage na youtube. Ova vrsta google reklame se može porediti sa search oglasima na google search mreži. Razlika je u tome što ne radi po principu ključnih reči, već izlazi onoj publici čiji smo target odredili.
App instal oglasi
App instal oglasi su vrsta google reklama koja nam daje mogućnost na porastu broja skinutih aplikacija sa google play store i apple store.
Osim kampanja koje će raditi na povećanju broja instalacija, moguće je i pustiti neku in-app actions kampanje. Ovaj vid kampanja stimuliše korisnike aplikacije da izvrše neku akciju. Ta akcija mora da bude definisana i na pravi način tagovana. Neke od najčešćih su: prvo skidane aplikacije, dodavanje u korpu, završena kupovina, itd.
Kako aplikacije postaju sve popularnije, google reklame vezane za promivsanje aplikacija postaje jednako važno kao i sam razvoj i ova dva procesa bi se trebala kretati u istom smeru.
Gmail oglasi
Gmail oglasi su jedna vrsta alternative klasičnom email marketingu. Ideja je da se korisnicima gmail platforme plasiraju oglasi u vidu nepročitane email poruke na vrhu inboxa ili u delu koji se naziva promotions. Kada korisnik otvori mail, otvara mu se mail koji liči na mailove poslate kroz neku od platformi za ovu vrsu marketinga. O okviru ovog maila se nalaze vizuali, tekst i eventualno link ka nekoj landing stranici gde želimo odvesi posetioca.
Daje odlične rezultate zbog preciznosti ciljanja željene publike. Za razliku od običnog email marketinga, ovde ne šaljemo mailove određenoj bazi ljudi za koje ne znamo tačna interesovanja i odlike, već publiku pravimo na osnovu širokog raspona targeta koje nam google dozvoljava.
Prednost je što ovakve poruke ne završavaju u spam folderu, i naplaćuju se takođe prema kliku, a ne prema poslatoj poruci. Glavna mana je to što ukoliko neko refreshuje browser, poruka nestaje i pojavljuje se mail nekog drugog oglašivača.

Philosophy
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis id dolor vel ante vehicula porta. Aliquam fringilla mollis ultrices. Curabitur gravida elit et erat ullamcorper pharetra. Suspendisse mattis augue ac augue tincidunt, eu pretium nunc posuere.
Vision
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis id dolor vel ante vehicula porta. Aliquam fringilla mollis ultrices. Curabitur gravida elit et erat ullamcorper pharetra. Suspendisse mattis augue ac augue tincidunt, eu pretium nunc posuere.
Policy
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Duis id dolor vel ante vehicula porta. Aliquam fringilla mollis ultrices. Curabitur gravida elit et erat ullamcorper pharetra. Suspendisse mattis augue ac augue tincidunt, eu pretium nunc posuere.