BOJE U MARKETINGU

Da li ste znali da iza svake ozbiljne marketinške kampanje mora postajati analiza boja koja će biti simbol iste. Boje u marketingu su veoma bitan faktor, koji kod primaoca poruke treba da izazove pravu emociju. Pitamo se često zašto je ovo veoma bitno? 

Psiholozi su dokazali da ljudi ne reaguju isto na različite boje. Od krucijalne važnosti je prilagođavanje boja tipu poruke, kao i publici kojoj želimo da plasiramo marketinšku poruku.

U moru online kontenta, boje nam mogu postati saveznik za isticanje od drugih. Koliko se puta desilo da odlučite da vaš marketing tim plasira banere određene boje samo na osnovu toga što vam se taj dizajn sviđa? Još ako na to dodamo činjenicu da ne spadate u publiku kojoj je poruka namenjena, dolazimo do zaključka da je odluka donešena na osnovu subjektivnog faktora. 

Posledica ove odlike može biti to da poruka koja je plasirana nije izazvala pravu emociju, pa se upravo to može ogledati na performase samog biznisa ili date kampanje. Pogrešite li sa bojom, vaša sjajna poruka sa još sjajnijom kreativom i pozivom na akciju će jednostavno biti ignorisana.

 

 

KAKAV EFEKAT DONOSE ODREĐENE BOJE U MARKETINGU?

U nastavku teksta želimo da dočaramo kako pravilan izbor boje u marketingu može probuditi emociju, kako bi primalac poruke poruku dobio na željeni način. Na osnovu istraživanja možete struktuirati vaše kampanje i prilagoditi boje impulsu koji želite da pošaljete vašoj publici.

PLAVA BOJA U MARKETINGU

Odabir plave boje u marketingu može poslati više različitih poruka. Plava boja je veoma popularna u marketinškim kampanjama banaka iz razloga što simbolizuje autoritet i stabilnost. Ovo su vrednosti koje potrošači očekuju od ljudi koji se bave novcem.

Nasuprot ovome joga studio bi mogao da koristi plavu boju kako bi naglasio osećaj spokoja koji posetioci mogu da dožive.

Marka zaštitne opreme takođe može koristiti ovu boju kako bi korisnicima poručila da mogu imati poverenja da će ih oprema zaštititi.

Emocije koje plava boja izražava su:

  • Smirenost
  • Profesionalnost
  • Spokoj
  • Osveženje
  • Stabilnost
  • Odgovornost
  • Mir 
  • Opuštanje
  • Sigurnost

Više o kompanijama sa plavim logoom možete pročitati ovde

Dobar primer je upravo LinkedIn, a blog o njegovom nestanku sa google pretraživača možete pročitati ovde

ODABIR ZELENE BOJE U MARKETINGU

Zelena boja je hladna boja i kao takva najbolja je za mirne, ali profesionalne brendove. Poznato je da snižava krvni pritisak i rad srca. Zelena boja daje osećaj svežine, pa može biti zaštitna marka zdrave hrane.

Kompanije koje se bave recikliranjem često koriste ovu boju kao simbol zaštite prirode. Boja je prihvatljiva za sve brendove koji žele da se predstave kao ekološki svesni i društveno odgovorni.

Ovo je takođe jako dobar odabir za SPA centre, zato što svojom smirenošću naglašava iskustvo koje klijent može da očekuje od jedog dana provedenog u banji.

Emocije koje zelena boja izražava su:

  • Zdravlje
  • Rast
  • Harmonija
  • Smirenost
  • Obnavljanje
  • Ali i finansije

LJUBIČASTA BOJA

Ovo je boja koju ne vidimo često u prirodi. Budi osećaj mističnosti, tajanstvenosti i senzualnosti. 

Pogodna je za kompanije koje se bave konsaltingom ili finansijskim planiranjem. 

Česta asocijacija na bogatstvo se može upotrebiti kao boja koja će biti zaštitni znak proizvođača luksuzne robe.

Emocije koje ljubičasta boja izražava su:

  • Rojal proizvod ili usluga
  • Luksuz
  • Misterija
  • Intriga
  • Bogatstvo
  • Imaginaciju
  • Duhovnost
  • Vojnu čast

Više o kompanijama koje ponosno nose logo ove boje možete pročtati ovde

CRVENA BOJA

Crvena je svakako jedna od najjačih i najupadljivijih boja. Živahna je i privlači pažnju. Ovo je i jedan od razloga zašto je sve na šta treba obratiti pažnju upravo crvene boje. Od saobraćajnih znakova do obaveštenja na opasnim proizvodima. Nužno nema lošu konotaciju, već stvara osećaj potrebe za istraživanjem.

Usluga stranica za upoznavanje može koristiti ovu boju kako bi naglasila kako je usluga izazovna i namenjena hrabrima.

Poznato je da ova boja pojačava metabolizam i krvni pritisak, što je čini idealnim za natpise kojim se želi aktivirati apetiti kupaca da uđu u restoran i probaju ‘’Poseban zalogaj’’.

Emocije koje budi su:

  • Strast
  • Energija
  • Ljubav
  • Plamen
  • Opasnost
  • Samopouzdanje

NARANDŽASTA BOJA U MARKETINGU

Narandžasta je vesela i prijateljska boja. Ima par sličnosti sa crvenom bojom koje se ogledaju u energiji i toplini.

Fitness centri koji plasiraju motivacionu poruku mogu koristiti ovu boju. Idealan je za biznise koji se obraćaju deci i tinejdžerima. Brendovi koji se nalaze u industriji lepote takođe je mogu koristiti.

Emocije koje budi su:

  • Pristupačnost
  • Vitalnost
  • Ljubaznost
  • Humor
  • Mladost

ŽUTA BOJA

Žuta boja kod neretko karakteriše pristupačnost i optimizam. Osim ova dva osećaja često se boja može naći kod brendova koje su izgradile lojalnu publiku tako da je i lojalnost brendu jedna od karakteristika koju ima.

Ostale emocije koju žuta može probuditi su:

  • Energičnost
  • Sreća
  • Razigranost
  • Mladost
  • Veselost
  • Opasnost

Kako žuta u konotaciji sa crvenom ukazuje na opasnost, ovo se može iskoristiti u marketinške svrhe da skrene pažnju. Obično ukazuje na opasnost, ali se može protumačiti i na znak da se obrati pažnja i nečim rukuje pažljivo. Ovako nešto mogu iskoristiti brendovi električnih aparata

ROZE BOJA

Postoji pregršt psiholoških usmerenja koji su vezani za pink boju. Jedna od najkarakterističnijih je da je upravo ova boja za devojčice i mlade žene. Kroz istoriju se insistiralo da je pink boja za devojčice, čak i mnogo više nego što je plava boja za dečake.

Kada zanemarimo rodnu pripadnost ove boje, dolazimo do zaključka da je baš iz gore pomenutih razloga ova boja jako interesantna kada se gleda sa marketinške strane.

Pink boja budi emocije:

  • Romantike
  • Mirnoće
  • Slatkoće
  • Nevinosti
  • Uživanja
  • Zabave

Ovu boju često koriste pekare i prodavnice slatkiša, zato što žele da ukažu upravo na slatkoću proizvoda koju prodaju. Često ćete ovu boju videti na oglasima za ženske fitness programe i slično.

SIVA BOJA

Ovo je boja koja karakteriše praktičnost i profesionalnost. Često se za nju može reći da je dosadna i marketinški neupotrebljuva, što je velika greška ukoliko kompanija posluje u određenim branšama. 

Odaje utisak:

  • Neutralnosti
  • Profesionalnosti
  • Efikasnosti
  • Formalnosti
  • Korporativnosti

Ovo su upravo odlike koje na najbolji mogući način mogu opisati web sajt koji se bavi finansijskim savetovanjem. Osim toga sve branše koje imaju za cilj upravljanje novcem kompanija i slično.

 

 

CRNA BOJA

Kada se sa naučne strane pogleda crno i nije boja, već simbolizuje odsustvo svetlosti ili bilo kakve boje. Iz prethodne konstatacije već se može izvući zaključak da je crna izuzetna boja kada se gleda iz ugla marketinga.

Karakteriše:

  • Luksuz
  • Misteriju
  • Snagu
  • Formalnost
  • Eleganciju
  • Seksualnost
  • Kontrolu
  • Okultizam

Crna se u kombinaciji sa drugim bojama često može uzeti za luksuzne brendove. Ovde su kombinacije raznovrsne, ali se prvenstveno misli na kombinovanje sa zlatnom ili srebrnom bojom.

Osim luksuznih brednova, čest je simbol okultističkih društava baš iz razloga zato što sibolizuje nedostatak svetlosti.

Jedna od glavnih karakteristika je i snaga, pa se tako veoma često može naći na logoima teretana, gde se članovi izazivaju da budu najjača verzija sebe.

Ovde možete videti 25 primera uspešnih kompanija koje imaju crni logo.

BELA BOJA U MARKETINGU

Ova boja karakteriše čistoću i svežinu. Moćno oružje u marketnigu gde mnoge svari sa negativnom konotacijom može pretvoriti u pozitivne.

Emocije koje budi:

  • Čistoća
  • Jednostavnost
  • Čast
  • Mladost
  • Hladnoća
  • Svežina

Kako odlikuje hladnoći, idealna je za prodavce sladoleda ili leda. Često se nalaze na logoima boračkih udruženja upravo zato što je i boja časti.

ODABIR BRAON BOJE U MARKETINGU

Boja koja odiše poverenjem. UPS kao jedna od najvećih kurirskih službi je koristi upravo zato što obećava da će vaš paket stići na odredište neoštećen. 

U makretingu ova boja znači:

  • Pouzdanost
  • Staromodnost
  • Muškost
  • Prirodan
  • Topao

Često se boja može povezati i sa prljavštinom, pa nikako nije pametan izbor za boju promocije hotela.

Ali je zato idealan za prodavnicu opreme za baštu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *